PRATO ALLO STELVIO - PASSO DELLO STELVIO - PRATO ALLO STELVIO

Passo dello Stelvio leży na wysokości 2758m n.p.m.;
Poniżej propozycja trasy ze startem w Prato allo Stelvio, wjazdem na Passo dello Stelvio i zjazdem przez Umbrail Pass i Santa Maria w Szwajcarii:
Prato allo Stelvio - Passo dello Stelvio - Prato allo Stelvio 63 km

Passo dello Stelvio - 2758m n.p.m. z Prato allo Stelvio:
1. Dojazd:
jak dojechać do Prato allo Stelvio, gdzie nocować, wypożyczyć rower lub zaparkować auto dowiedzieliśmy się tutaj
2. Opis trasy z propozycjami przerw na posiłek i/lub uzupełnienie wody w bidonie:
ruszamy na trasę wg mapy;
- 0,1km: Prato allo Stelvio (908m n.p.m.) z parkingu wjeżdzamy w lewo w drogę SS38 - drogowskaz: Radroute Reschen/Resia;
- 6,8km: Gomagoi (1258m n.p.m.) po lewej stronie, przed informacją turystyczną jest ujęcie wody pitnej; kontynuujemy jazdę po SS38, aż do samej przełęczy;
- 10,6km: (1499m n.p.m.) po prawej stronie można zatrzymać się na kawę w Post Trafoi;
- 11,4km: (1560m n.p.m.) po prawej stronie przed znakiem informującym o końcu miejscowości Trafoi, jest ujęcie wody pitnej;
- 15,1km: (1846m n.p.m.) po lewej stronie jest miejsce na przerwę kawową, ze stolikami na zewnątrz: Ristorante Rocca Bianca a po prawej jest ujęcie wody pitnej;
- 21km: (2385m n.p.m.) po prawej stronie jest ostatnie przed przełęczą, ujęcie górskiej wody pitnej zwane również 'Javna časma'
- 25,2km: Passo dello Stelvio (2758m n.p.m.) cel osiągnięty; czas na kawę/lunch w jednym z kilku punktów gastronomicznych;

profil podjazdu z Prato allo Stelvio (1,1km) na Passo dello Stelvio (25,2km) znajduje się na stronie: climbfinder.com i cyclingcols.com

- kontynuujemy jazdę w kierunku Bormio;
- 28,3km: (2489m n.p.m.) skręcamy w prawo do włosko-szwajcarskiego przejścia granicznego - drogowskaz: Svizzera
- 28,5km: Pass Umbrail (2501 m n.p.m.) kontynuujemy zjazd drogą 559;
- 41,8km: Santa Maria (1380m n.p.m.) dobre miejsce na kawę lub uzupełnienie wody w bidonie w jednym z ujęć wody pitnej znajdującym się po lewej stronie, gdy skręcamy w prawo w drogę 28 - drogowskaz: Merano;
- 46,5km: (1234m n.p.m.) przejście graniczne szwajcarsko-włoskie; kontynuujemy jazdę drogą SS41;
- 56km: Glurns (922m n.p.m.) skręcamy w prawo w drogę SP50 - drogowskaz: Prato a. Stelvio;
- 60,2km: (915m n.p.m.) na rondzie pierwszym zjazdem w prawo - drogowskaz: Radroute - perc. ciclabile i po 100m w lewo w drogę rowerową;
- 62,4km: (909m n.p.m.) wjeżdżamy w drogę SP50, którą dojeżdżamy do miejsca startu;

- cały podjazd z Prato na Passo dello Stelvio zaprezentowany na Indoor Cycling Training w serwisie YouTube na kanale Bike the World
- podjazd z Prato na Passo dello Stelvio zaprezentowany w serwisie YouTube na kanale The Col Collective

statystki dotyczące Passo dello Stelvio znajdują się na stronie: procyclingstats.com

pobierz ślad trasy w formacie: gpx

statystyki podjazdu na Passo dello Stelvio:
- start na wysokości 926m n.p.m. (1,1km) finisz na 2758m n.p.m. (25,2km)