PONTE DI LEGNO - Passo Mortirolo - PASSO MORTIROLO - PONTE DI LEGNO

Passo Mortirolo leży na wysokości 1852m n.p.m.;
Poniżej propozycja trasy ze startem w Ponte di Legno, wjazdem na Passo Mortirolo z Monno, następnie zjazd do Tiolo i powrót na Passo Mortirolo od Mazzo; powrót do Ponte di Legno przez Monno:
Ponte di Legno - Passo Mortirolo - Passo Mortirolo - Ponte di Legno 89 km

Passo Mortirolo - 1852m n.p.m. z Ponte di Legno:
1. Dojazd:
jak dojechać do Ponte di Legno, gdzie nocować, wypożyczyć rower lub zaparkować auto dowiedzieliśmy się tutaj
2. Opis trasy z propozycjami przerw na posiłek i/lub uzupełnienie wody w bidonie:
ruszamy na trasę wg mapy;
- 1,1km: Ponte di Legno (1207m n.p.m.) przed mostem, przed rzeką Oglio skręcamy w lewo i kontynuujemy jazdę drogą rowerową Ciclovia dell'Oglio;
- 14,1km: (953m n.p.m.) zjeżdżamy z drogi rowerowej w prawo w kierunku drogi SS42 i po 200m skręcamy w nią, w lewo;
- 15,3km: (891m n.p.m.) skręcamy w prawo by po 200m dojechać do drogi rowerowej - drogowskaz: Monno i Passo Mortirolo z informacją czy przejazd przez przełęcz jest możliwy; rozpoczyna się podjazd;
- 17,4km: Monno (1047m n.p.m.) w centrum miejscowości jest sklep spożywczy a po 200m przy kolejnym zakręcie jest ujęcie wody pitnej;
- 26,5km: (1763m n.p.m.) po lewej stronie, 100m za 'Hotel Bar Ristorante Belvedere', na terenie rekreacyjnym z dużą ilością ławek, jest ujęcie wody pitnej i toaleta publiczna; - 27,1km: (1801m n.p.m.) po prawej stronie jest punkt gastronomiczny - Albergo Passo Mortirolo oraz ujęcie wody pitnej;
- 27,8km: (1848m n.p.m.) jedziemy prosto - drogowskaz: Mortirolo;
- 28km: Passo Mortirolo (1852m n.p.m.) cel osiągnięty;

profil podjazdu z Monno (15,3km) na Passo Mortirolo (28km) znajduje się na stronie: climbfinder.com i cyclingcols.com

- 28,7km: (1814m n.p.m.) przy zakręcie nr4 po prawej stronie jest punkt gastronomiczny Rifugio Antonioli;
- 31,1km: (1613m n.p.m.) przy zakręcie nr8 skręcamy w prawo - drogowskaz: Bormio;
- 35,2km: (1210m n.p.m.) po prawewj stronie jest ujęcie wody ptinej;
- 41,9km: (725m n.p.m.) koniec zjazdu, skręcamy w lewo w SP27 - drogowskaz: Grosio;
- 43,1km: (662m n.p.m.) wjeżdżamy na drogę rowerową Sentiero Valtellina;
- 46,1km: Grosotto (594m n.p.m.) po prawej stronie, na terenie rekreacyjnym: Parco pubblico Località Prati di Punta są punkty gastronomiczne - przed wymagającym podjazdem, dobre miejsce na kawę;
- 48,7km: Mazzo di Valtellina (554m n.p.m.) po lewej stronie jest ujęcie wody pitnej; - 49,3km: Mazzo di Valtellina (544m n.p.m.) skręcamy w lewo - niebieska tablica informacyjna: Passo della Foppa (MORTIROLO);
- 49,6km: (544m n.p.m.) skręcamy w prawo i po 100m w lewo - droga jest dobrze oznakowana tablicami: Passo della Foppa (MORTIROLO); rozpoczyna się podjazd; zakręty są numerowane - zaczynamy od numeru 33, każdy kolejny będzie numer niższy;
- 57km: (1469m n.p.m.) między zakrętem 14 a 13, po prawej stronie, przy Casa dell'acqua, jest ujęcie wody pitnej; - 57,2km: (1487m n.p.m.) przy zakręcie nr 11 jest Monumento a Marco Pantani;
- 60,6km: (1814m n.p.m.) przy zakręcie nr 4 po lewej stronie jest punkt gastronomiczny Rifugio Antonioli;
- 61,3km: Passo Mortirolo (1852m n.p.m.) cel osiągnięty;

profil podjazdu z Mazzo (49,3km) na Passo Mortirolo (61,3km) znajduje się na stronie: climbfinder.com i cyclingcols.com

- 61,5km: (1844m n.p.m.) skręcamy w lewo - drogowskaz: Monno;
- 62,1km: (1812m n.p.m.) skręcamy w prawo, drogowskaz: Monno; po 100m po lewej stronie jest punkt gastronomiczny - Albergo Passo Mortirolo oraz ujęcie wody pitnej;
- 62,7km: (1763m n.p.m.) po prawej stronie, 100m przed 'Hotel Bar Ristorante Belvedere', na terenie rekreacyjnym z dużą ilością ławek, jest ujęcie wody pitnej i toaleta publiczna; zjeżdżamy SP81 po kierunkowskazach: Monno;
- 71,6km: Monno (1068m n.p.m.) przy zakręcie jest ujęcie wody pitnej a przy kolejnym zakręcie, bliżej centrum Monno sklep spożywczy;
- 74km: (888m n.p.m.) skręcamy w lewo w SS42 - drogowskaz: Ponte di Legno;
- 75km: (932m n.p.m.) skręcamy w prawo na wygodną drogę rowerową Ciclovia dell'Oglio, którą wracamy do punktu startu;

- cały podjazd z Mazzo na Passo Mortirolo zaprezentowany na Indoor Cycling Training w serwisie YouTube na kanale Bike the World
- podjazd z Mazzo na Passo Mortirolo zaprezentowany w serwisie YouTube na kanale The Col Collective

statystki dotyczące Passo Mortirolo znajdują się na stronie: procyclingstats.com

pobierz ślad trasy w formacie: gpx

statystyki podjazdu na Passo Mortirolo:
- start na wysokości 891m n.p.m. (15,3km) finisz na 1852m n.p.m. (28km)
- całkowita różnica wzniesień: 961m
- długość podjazdu: 12,7km
- średnie nachylenie: 7,1%
- max nachylenie na odcinku 100m: 14%

Passo Mortirolo w Google Street View:

statystyki podjazdu na Passo Mortirolo:
- start na wysokości 544m n.p.m. (49,6km) finisz na 1852m n.p.m. (61,3km)