BORMIO - Passo Mortirolo - PASSO DI GAVIA - BORMIO

Passo di Gavia leży na wysokości 2618m n.p.m.;
Poniżej propozycja trasy ze startem w Bormio, wjazdem na Passo Mortirolo z Tiolo, następnie wjazdem na Passo di Gavia z Ponte di Legno i zjazdem do Bormio przez Santa Caterina:
Bormio - Passo Mortirolo - Passo di Gavia - Bormio 107 km

Passo di Gavia - 2618m n.p.m. z Bormio przez Mortirolo:
1. Dojazd:
jak dojechać do Bormio, gdzie nocować, wypożyczyć rower lub zaparkować auto dowiedzieliśmy się tutaj
2. Opis trasy z propozycjami przerw na posiłek i/lub uzupełnienie wody w bidonie:
ruszamy na trasę wg mapy;
- 0,1km: Bormio (1194m n.p.m.) skręcamy w lewo, w Via Seravalle i jadąc dalej przy cmentarzu, trzymamy się lewej;
- 2,2km: Capitania (1150m n.p.m.) skręcamy w lewo w drogę SP27;
- 2,9km: Piazza (1147m n.p.m.) skręcamy w prawo by po 200m dojechać do drogi rowerowej - drogowskaz: Cepina;
- 3,1km: (1146m n.p.m.) zaraz za mostem skręcamy w lewo i od razu ponownie w lewo w drogę rowerową Sentiero Valtellina;
- 13,5km: Le Prese (694m n.p.m.) po lewej stronie jest ujęcie wody pitnej;
- 20km: (844m n.p.m.) zjeżdżamy z drogi rowerowej na drogę SP27;
- 21,8km: Tiolo (730m n.p.m.) skręcamy w lewo - drogowskaz: Passo Mortirolo; rozpoczyna się podjazd;
- 26,3km: (1063m n.p.m.) po lewej stronie jest ujęcie wody pitnej;
- 28,5km: (1210m n.p.m.) po lewej stronie jest ujęcie wody pitnej;
- 32,6km: (1611m n.p.m.) skręcamy w lewo (zakręt nr8 - numeracja z podjazdu od Mazzo) - drogowskaz: Passo Mortirolo;
- 35km: (1814m n.p.m.) przy zakręcie nr 4 po lewej stronie jest punkt gastronomiczny Rifugio Antonioli;
- 35,7km: Passo Mortirolo (1852m n.p.m.) cel osiągnięty;

profil podjazdu z Tiolo (29,5km) na Passo Mortirolo (41,2km) znajduje się na stronie: climbfinder.com i cyclingcols.com

- 35,9km: (1844m n.p.m.) skręcamy w lewo - drogowskaz: Monno;
- 36,5km: (1812m n.p.m.) skręcamy w prawo, drogowskaz: Monno; po 100m po lewej stronie jest punkt gastronomiczny - Albergo Passo Mortirolo oraz ujęcie wody pitnej;
- 37,2km: (1763m n.p.m.) po prawej stronie, 100m przed 'Hotel Bar Ristorante Belvedere', na terenie rekreacyjnym z dużą ilością ławek, jest ujęcie wody pitnej i toaleta publiczna; zjeżdżamy SP81 po kierunkowskazach: Monno;
- 46km: Monno (1068m n.p.m.) przy zakręcie jest ujęcie wody pitnej a przy kolejnym zakręcie, bliżej centrum Monno sklep spożywczy;
- 48,4km: (888m n.p.m.) skręcamy w lewo w SS42 - drogowskaz: Ponte di Legno;
- 49,4km: (932m n.p.m.) skręcamy w prawo na wygodną drogę rowerową Ciclovia dell'Oglio;
- 61,1km: Pontagna (1153m n.p.m.) zjeżdżamy z drogi rowerowej w lewo na most i przy dzwonnicy w prawo w Via Tollarini;
- 61,4km: (1164m n.p.m.) wjeżdżamy na SS42 i po 20m zjeżdżamy w lewo pod górę w Via Plazza; rozpoczyna się podjazd;
- 63,2km: Ponte di Legno (1258m n.p.m.) jeśli chcemy zatrzymać się na kawę lub obiad to warto tutaj skrecić w prawo do centrum miejscowości - lokalizacje kilku restauracji zaznaczone są na mapy.cz; - 64,6km: (1300m n.p.m.) skręcamy w lewo na drogę SS300 - drogowskaz: Passo Gavia;
- 68,1km: (1503m n.p.m.) po lewej stronie, przy terenie rekreacyjnym jest ujęcie wody pitnej;
- 81km: Passo di Gavia (2618m n.p.m.) cel osiągnięty; czas na kawę/obiad w Rifugio Bonetta - na zewnątrz budynku po stronie zachodniej jest kran z wodą pitną;

profil podjazdu z Ponte di Legno (61,4km) na Passo di Gavia (81km) znajduje się na stronie: climbfinder.com i cyclingcols.com

- 94,5km: Santa Caterina (1747m n.p.m.) w centrum są punkty gastronomiczne; na początku parkingu po prawej stronie jest ujęcie wody pitnej;
- 102,1km: Sant'Antonio (1337m n.p.m.) jedno z ujęć wody pitnej jest po lewej stronie przed mostem;
- 106,6km: Bormio (1204m n.p.m.) skręcamy w lewo do miejsca startu;

- cały podjazd z Ponte di Legno na Passo di Gavia zaprezentowany na Indoor Cycling Training w serwisie YouTube na kanale Bike the World
- podjazd z Ponte di Legno na Passo di Gavia zaprezentowany w serwisie YouTube na kanale The Col Collective

statystki dotyczące Passo Mortirolo znajdują się na stronie: procyclingstats.com a Passo di Gavia na stronie: procyclingstats.com

pobierz ślad trasy w formacie: gpx

statystyki podjazdu na Passo Mortirolo:
- start na wysokości 730m n.p.m. (21,8km) finisz na 1852m n.p.m. (35,7km)
- całkowita różnica wzniesień: 1122m
- długość podjazdu: 13,9km
- średnie nachylenie: 8,5%
- max nachylenie na odcinku 100m: 17%

Passo Mortirolo w Google Street View:

statystyki podjazdu na Passo di Gavia:
- start na wysokości 1164m n.p.m. (61,4km) finisz na 2618m n.p.m. (81km)